Edukacja w kontakcie z przyrodą

Na spotkaniu uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zasadami zachowania wobec przyrody: roślin, zwierząt i ludzi. Dowiedzą się jak rośnie drzewo, a także przy okazji zajęć w terenie rozszerzą i utrwalą sobie wiadomości na temat zwierząt mieszkających w Polsce. Zajęcia odbywają się częściowo w sali lekcyjnej, a częściowo na terenach zielonych lub w pobliskim parku. Uczniowie podczas różnorodnych zabaw uporządkują i rozszerzą swoją wiedzę na temat zmian w przyrodzie, a następnie swoje wiadomości potwierdzą wyszukując pąków, kwiatów i nasłuchując ptaków. Zajęcia prowadzone są w wykorzystaniem gier, zajęć plastycznych i treningu kreatywności oraz obserwacji terenowych.

Co w trawie piszczy?

Uczestnicy warsztatów, wyposażeni w lornetki jako badacze tajemniczej przyrody odkrywają wielki świat maleńkich stworzeń, ptaków i roślin. Warsztaty pozwalają na zwrócenie uwagi dzieci na wielkie bogactwo świata przyrody, na najdrobniejsze ślady życia… Zajęcia warsztatowe „Co w trawie piszczy?”, „Łąka kolorów”. Pora roku: wiosna, lato, jesień

Od nasionka do roślinki

Warsztat, w którym dzieci w niecodzienny sposób zapoznają się z nasionami: zanurzają się w nich, smakują, wąchają, dotykają, nasłuchują a na koniec wykonują artystyczne mandale. Poznają przy tym symbolikę mandali oraz zastanawiają się po co przyroda stwarza nasiona, w jaki sposób nasiona się przemieszczają, ile nasion rodzi dąb. Na zakończenie posiejemy rzodkiewki, pszenicę lub rzeżuchę.

Nieskończona różnorodność przyrody

Rozpoznawanie podstawowych gatunków drzew i krzewów występujących w parku, kwiaty, owoce, liście jako cechy charakterystyczne tych gatunków roślin. Karta pracy „Drzewa i krzewy”. Spacer poświęcony będzie przede wszystkim różnorodności gatunkowej w parku. Zabawa „Co zdepczą stopy?”. Efektem rzeczowym ze spaceru będzie wykonany na miejscu zielnik. Pora roku: późna wiosna, lato, jesień.